Thursday, March 3, 2011

Menjahit itu kebahagiaan wanita...

lama xupdate blog..yelah ngah bz siapkan project baru..ni pun ngah noneng pale sbb xcukup tdo..nnti dh siap kte upload pic, per pun back to da tajuk..xingt pernh bc n3 ni kt ner..tp lyn jerk lah.


1. Curahan kasih sayang
Sebagai tanda kesyukuran dan penghargaan apabila menjahit pelbagai jenis pakaian untuk dijadikan hadiah kepada keluarga yang tersayang.

2. Mencari pendapatan sambil menjaga keluarga
Bersama-sama dengan suami menyumbang pendapatan keluarga tanpa meninggalkan anak-anak di rumah. Bagi ibu tunggal, ia merupakan punca rezeki yang terbaik kerana perhatian kepada keluarga tidak diabaikan.

3. Melepaskan tekanan
Kajian menunjukkan bahawa menjahit merupakan antara lima aktiviti yang terbaik untuk melepaskan tekanan merujuk kepada statistik yang dipantau menerusi kadar denyutan jantung, tekanan darah dan kadar perpeluhan selepas menjahit.

4. Rasa bangga
Bangga dan puas apabila melihat hasil kerja yang dihasilkan sendiri.

5. Menjadi idola dalam kalangan keluarga
Menjadi idola bagi generasi keluarga yang akan datang melalui tahap kesabaran, ketelitian, keikhlasan dan kasih sayang yang tinggi.

cube tgk kt bahagian no 3 tu...btol lh semua crafter ckp menjahit ni mmg terapi tuk melepaskn tekanan. so apa lg wanita2 di luar sana..moh kte menjahit....

1 comment: